PDA

View Full Version : Programer u Americi

greenie
27.06.2009, 23:12
Čitam ovde na forumu ovaj "Vodič za emigrante" i na postove koji se tiču poslova nailazim na rečenice tipa: "Ne očekuj da ćeš moći odmah da nađeš posao u struci", "Zaposlio sam se kao programer, ali još u Srbiji, pa sam upao u istu firmu u Americi". Kao da je tamo ultra teško za programere da nađu posao...Pored toga stekao sam utisak da tamo od jedne programerske plate, porodica sa jednim detetom jedva može da preživi (nisam siguran da sam dobro pohvatao, ali pominju se cifre < $50k bruto, btw. slabo se na ovom forumu piše o porodicama sa decom, moracu po tom pitanju da potegnem poseban thread). Najviše me je pogodilo: stanac si, pa moraš da stisneš guzu...
Poređenja radi, da malo objasnim kako stvari stoje ovde (još uvek smo u Srbiji, tek prva koverta). Ako bi se neki stranac pojavio u firmi u kojoj trenutno radim, mislim da bismo ga oberučke prihvatili (da ne kažem izljubili), što znači da nikako ne bi morao da stiska guzu, već bi bio potpuno ravnopravno plaćen i prihvaćen. Radim već nekih 4-5 godina (8-9 sati dnevno) kao Software Developer (.NET, Java...ma svašta), žena dete i ja živimo od plate od koje može mesečno da nam ostane nekih 300e, što za Srbiju nikako nije loše. Ako sutra u 15h dam otkaz, novi posao (u IT-u, naravno) bih našao najkasnije do 18h sutradan (trebala bi mi jedna noć jer bih se verovatno mislio da li uopšte da tražim posao ili da se bacim na freelancing).
Recite mi, molim vas, da pogrešno tumačim ono što čitam ovde na forumu. Zamišljao sam tu Ameriku kao raj za programere... :smrc:

dreamerns
28.06.2009, 14:27