PDA

View Full Version : Midwest & West USA


dragonn
09.11.2010, 14:39
Pozdrav svim clanovima foruma...

Posle duzeg vremena nejavljanja bio bi red da se javim. Nije da hocu da se sada nesto opravdavam ali krenuo sam sa poslom a i nemam svoj komp josh pa i nisam nesto preterano online :). Elem da ne davim sa time previshe, pravo da vam kazem nisam znao kako i gde da stavim temu pa reko da zapocnem novu, jer mislim da nisam video slicnu...ispravice me vec neko ako gresim. Sto se mene tice ja sam u neku ruku "imao" neku naznaku od posla josh iz Srbije ali mi to nije bilo nista sigurno dok nisam dosao ovde. Bavim se trenutno voznjom kamiona sa ove strane Atlantika sto mi je potpuno nova profesija na koju nisam u Srbiji ni pomisljao :xD, zbog toga je i naslov teme takav - za ovih 5 meseci koliko vec vozim mogu reci da sam obisao poprilican broj drzava srednje i zapadne Amerike i nesto manji broj drzava na jugoistoku.
Pravo da vam kazem ja sam jednom recju odusevljen prirodnim lepotama Amerike a i gradovima kroz koje sam prolazio. Takve pejzaze nisam do sada vidjao kako sto su u nekim delovima USA. Konkretno su na mene najjaci utisak ostavile sledece drzave:
Californija (naravno ^^) - ah ta Californija :P. Neznam zasto ali kada god udjem u Californiju obuzme me neki osecaj kao da stizem kuci, hehe, ne mogu to da opisem ali prosto me neka toplina oko srca obuzme ( mozda sam poceo da ludim, doduse malo je josh rano, ko zna :P) - sto je znak da treba otici tamo ziveti izgleda. Drzava je meni mnogo lepa, gradovi su takodje extra, barem ova dva kroz koja sam prolazio - Sacramento i Los Angeles, da ne nabrajam manje. Dali zbog dosta suncanih dana ili cega vec ali su ljudi, barem meni tako izgleda, nekako uvek raspolozeni, vedri, nasmejani :P. Klima je extra, mozda je malo toplije leti ali nije vlazno kao u Chicagu sto meni malo smeta josh uvek. Sada su malo pale temperature ali nije strasno toliko, videcemo preko zime kako je:P. Jedina stvar koja mi se ne svidja sto se tice Californije su autoputevi...barem ovi sto sam ih ja koristio - I-5 celom duzinom od severa do L.A.-a, I-10 od L.A. ka Arizoni, i I-15 od L.A. ka Nevadi. Mnogo su loshi, od svih ovih milja sto sam prosao tamo mi je najgore da vozim sto se puteva tice - jedino me malo vadi to sto je ogranicenje brzine drasticnije tamo pa se vozi sporije, barem sto se kamiona tice... To je jedini minus sto se Californije tice.
Oregon - predivna drzava sa neverovatnim pejzazima...jednostavno se mora videti da bi se verovalo :D. Portland dosta lici na evropske gradove, drugaciji je od americkih tipova gradova, nalazi se na Columbija reci i celo putovanje ka njemu autoputem I-84 je avantura za sebe. Jednim dobrim delom nesto preko 100 milja autoput ide pored same reke tako da je neopisivo, jednostavno se mora videti. Neki delovi puta podsecaju na delove Dunava koji prolazi kroz Djerdapsku klisuru, ali je ovo prica za sebe. Putevi su daleko bolji nego u Califroniji, po meni jedni od boljih u USA.
Washington - isto mnogo lepa drzava, slicna priroda kao u Oregonu, Spokane na istoku i Seattle na zapadu Washingtona su dva veca grada kroz koja sam prolazio. Kazu da je Seattle dosta kisovit ali sam ja imao srece da nijednom kada sam bio tamo nije padala kisha nego je bilo suncano vreme :P.
Idaho - malo manja drzava od gore nabrojanih ali to ni malo ne umanjuje prirodne lepote - cetinari, planine, jezera - silazak autoputem I-90 u Coeur D'Alene je neverovatan, josh kada upecate zalazak sunca a oko vas jezera, planine, sume i odjednom se pojavljuje grad :P koji se tu nalazi, extra prizor :).
Nevada - sto se mene tice, dosta pusto deluje van Las Vegasa - ulazak u Las Vegas sa severne strane je neverovatan prizor nocu. Dosta je tamno i brdovito, samo se nazire da ima necega iza svega toga i odjednom, bukvalno kada se popnete na brdo i izadjete iz krivine, bljesnu svetla i dolina koja se ukaze pred vama kao da je planula :D. Na sve strane kocka, hehe, Nevadu prepoznajem po tome...sa koje god strane da se udje prvo na sta se naidje su kockarnice :P. A druga stvar koju sam primetio su zatvori, kojih verovatno ima podosta zbog "lepog" ambijenta pustinje svuda :).
Arizona - hmmm, slicna prica kao Nevada. Grand Canyon nisam video posto ne prolazi autoput blizu ali ima vremena, tek sam stigao ovde :P. Phoneix kao grad je prilicno veliki i prilicno vruc...preterano vruc, barem je letos takav utisak na mene ostavio.
Utah - isto je ostavila utisak lepe drzave sto se prirodnih lepota tice. Salt Lake City - olimpijski grad, mnogo lepo izgleda razvucen svojom duzinom pored autoputa I-15, sa slanim jezerom pored sebe. Bice veselo tamo kada padne sneg - prava zimska idila sa okolnim planinama oko njega :).
Wyoming - prilicno je pust, nema nekih vecih gradova sem dva malo veca kroz koja sam ja prolazio - Cheyenne i Laramie. I Casper bi trebalo da je veci malo ali tamo josh nisam prolazio. Jedino sto se u njemu nalazi Yellowstone nacionalni park - ko hoce da vidi Jogija mora da poseti park :D ( i ja se ubrajam medju ljude koji hoce da posete Yellowstone ali samo da ugrabim vremena).
Montana - takodje je zanimljiva da se kroz nju vozi - nije preterano naseljena koliko se meni cini, barem nije kao neke druge drzave, ali je sto se prirode tice mnogo lepa isto. Ah da, da ne zaboravim...ako nekoga hvata nostalgija za Srbijom imate gradic koji se nalazi u Montani i zove se Beograd :). Pa eto, ako nista barem je blizi (inace je gradic, bash manjih dimenzija ali sta je tu je :P).
Colorado - zanimljiva drzava, ravnija na istocnoj strani a prilicno planinska na zapadnoj. Denver, Colorado Springs, Pueblo - gradovi kroz koje sam prolazio zanimljivo izgledaju ali nisam imao vremena da se zadrzavam previshe u njima.
New Mexico - slicno kao i Nevada i Arizona - poprilicno je pusto i relativno ravno, bolje receno valovito za voznju :P. Albuquerque se nalazi negde na sredini i zanimljivo izgleda.
Texas - ogromna drzava, menja se pejzaz dosta kada se udje u Texas. Dallas, Austin, Fort Worth su gradovi kroz koje sam prosao i mogu reci da lepo izgledaju, Dallas narocito...podseca me malo na Chicago sa jezerom pored sebe. Da ne zaboravim - ako putujete kroz Texas i idete na istok ( posto sam ja uvek tako dolazio - iz L.A.-a za Dallas) naici cete na checkpoint posle El Pasa, mislim da je na nekih 100 milja istocno od El Pasa - moze se desiti da vam traze zelenu kartu kao sto su meni trazili posto je to pogranicna zona. Doduse trazili su je nocu, danju me nisu zaustavljali :).

... nastavak sledi, moram sada da krenem...potrudicu se da ovoga puta ne bude pauza ovolika kao ova. Pozdrav svima josh jednom :).

steelers
09.11.2010, 15:26
Super cika Dragone, reci mi samo jel te taj posao "cekao" kao sto rece ili si to nasao po dolasku i jesi soferirao u domovini? :bravo:

Magelan
09.11.2010, 15:30
Svaka cast na postu :bravo:

Dakle Portland mu izgleda Evropski? Taj grad mi je nekako oduvak privlacio paznju mada nikako dosad nisam mogao cujem utisak nekog od forumasa o tom gradu.

cvale
09.11.2010, 17:22
Drago mi je zbog tebe Dragone care, i da ti budem iskren zavidim ti na takvim avanturam.

Ako ikada budeš slobodan reci nam i par pojedinosti o poslu i njegovim pozitivnim i negativnim stvarima



P.S. Ahhh i čuveni Albuquerque iz dobro nam poznatih crtića Duška Dugouška i njegovih skretanja kod navedenog grada :;D::;D::;D:

dragonn
10.11.2010, 01:58
Bio sam brz ovoga puta, da nastavim dalje sa temom...
Nebraska - sta reci sem da je ova drzava ravna, sto bi rekli neki ko tepsija :P, prilicno monotona za voznju, ali se da nekako preci ^^. Od gradova, prolazi se Lincoln i Omaha i to je to sto se tice vecih gradova.
Iowa - za razliku od Nebraske dosta drugacija sto se pejzaza tice, nije ravna vec mnogo valovitija - ali samo to, nema planina i ima dosta kukuruznih polja i nije tako monotona za voznju kao Nebraska.
Kansas - hmmm, pa rekao bih da je neki mix Nebraske na zapadu i Iowe na istoku sto se pejzaza tice - Kansas City se nalazi na samoj granici sa Missouri-jem, tj. na jedan deo je u jednoj a drugi u drugoj drzavi.
Missouri - je meni jako zanimljiv za voznju zato sto nije monoton uopste i brz je sto se voznje tice takodje. Sto bi rekao moj kolega nekako je mistican :D. Kojim god autoputem da se ide kroz Missouri prolazi se kroz St Louis, koji je meni prilicno zanimljiv inace.
Oklahoma - slicna kao i Kansas sto se tice pejzaza a kroz Oklahoma City isto kao i kroz St Louis prolaze svi autoputevi koji seku Oklahomu.
Arkansas - prolazio sam par puta samo i to nocu uglavnom tako da ne mogu da nesto preterano kazem o njemu.
Georgia - valovita zemlja sa dosta suma i odlicnim putevima i relativno toplom klimom, barem ovaj sto ide ka Floridi. Atlanta izgleda dosta zanimljivo.
Florida - konkretno sto se tice Floride bio sam samo u Orlandu, zanimljivo izgleda, relativno ravno, toplo i ono sto se meni ni malo nije svidelo - preterano vlazno. Kada se pomesa vlaga i vrucina, huh, mnogo tesko za disati :P. Mislio sam da je Chicago vlazan preko leta ali kada sam sisao do Floride dole promenio sam misljenje drasticno. Jedino je kazu priobalni pojas manje vlazan - cuo od drugih, ja lisno nisam josh imao prilike da odem do okeana tako da nemam pojma da li je to tacno.
Alabama - kroz nju sam samo jednom prosao i to nocu tako da stvarno nemam neka iskustva kako izgleda.
Tennessee - sa Nashville-om u sredini lepo izgleda. Samo sam prosao kroz Nasville pa i na prvi pogled lepo izgleda.
Kentucky - valovit, zanimljiv i drzava odakle su mi stigle koverte tako da mi se jako svidja :xD.
Indiana - ravna, sa Indianapolisom u sredini. Kazu da su taxe tamo dosta manje nego u Illinois-u.
Illinois - eh da de da zaboravim drzavu gde zivim :P. Bash bi bilo bezveze...konkretno meni se Illinois svidja, poprilicno je ravan, malo valovitiji ka jugozapadu. Kazu da su zime "zanimljive" i hladne ovde - videcemo vrlo skoro. Chicago - mislim da ne trebam ja da prepricavam price koje su drugi vec ispricali - lep, veliki grad na ravnici - sta cete lepse :D.

To bi otprilike bilo to sto sam do sada obisao od drzava u USA, mozda sam i neku izostavio, ako jesam ispravicu se. Jednom recju meni je sve zanimljivo, i drzi me to bez obzira sto kroz neke drzave prolazim svaki put kada krenem na put. Gledam da pozitivne stvari sacuvam i da se toga uvek secam...negativne stvari gledam da sto pre zaboravim kao sto sam to radio i u Srbiji sto mi je i pomoglo u poslu tamo da se izborim sa raznoraznim situacijama. Josh jednom pozdrav svima :D

Ah da - da ne zaboravim da odgovorim na pitanja:

Steelers - nije bilo sigurno za posao, ali mi je pomogao covek koga sam u Srbiji upoznao bukvalno nedelju dana pre polaska ovamo. On je vec uveliko vozio pa mi je pomogao i uputio na pravo mesto sto je i te kako bilo dovoljno za pocetak. U Srbiji nisam vozio nikada kamio, ovde sam polozio sve za mesec dana i to zadovoljstvo me je kostalo oko 2500$ sto i nije malo dati u startu kada se dodje ovamo ali mislim da nisam pogresio i ne zalim zbog toga nimalo.

Cvale - Sto se posla tice - pozitivno je to sto kao sto se vidi iz prethodnog moze se upoznati veliki deo USA, nije dosadan barem meni. Radi se 4-5 dana nedeljno a odmara oko 2 dana, barem ovo sto ja vozim, ima i drugacijih varijanti. Negativno je to sto se dosta provodi na putu, mozda je malo teze za ljude sa porodicom jer nemaju mnogo vremena da provedu sa svojima. Ako se vozi lokalno onda bi trebalo da se bude manje vishe kuci svaki dan/vece.

Toliko od mene za sada.

Lucky
10.11.2010, 04:08
Posle duzeg vremena jedan zaista zanimljiv post na fourumu i za nas starosedeoce. Svaka chast dragonne!

Sto se Montane tice moj prijatelj koji isto vozi kamion kaze da je jedna od najlepsih drzava ...kao americka verzija Svajcarske, shumovita, brdovita i netaknuta.

Btw on se slikao pored putokaza za Amsterdam i Belgrade :)

cvale
10.11.2010, 08:44
Svaka čast dragone na brzom javljanju i informacijama o ostaktu drzava na tvojim putovanjima.

Iskreno mi je drago zbog tebe i samo tako nastavi.

mijan
10.11.2010, 09:38
Koliko moze da se zaradi takvim tempom rada (4-5 dana radis pa 2 ne radis) ?

american muscle
01.12.2010, 20:26
to bi i mene interesovalo ako nije problem!
pošto sam ja šofer po struci i to bi radio da dobijem vizu, pa čisto okvirno me interesuje!

D$D
04.01.2011, 23:25
Koliko ces da zaradis sa radom od 5 dana a dva odmora zavisi koliko taj kamion ima posla, realno sad se jako malo zaraduje na tom poslu.
Ovde se po obicaju pricaju samo one lepe stvari koje hocete da cujete , jedan od glavnioh razloga zasto se ne javljam na ovaj forum.
Prvo da kazem da bi zaradio recimo 5000$ na kamionu moras da ne izlazis iz njega ceo mesec , nema slobodnih dana,drugo niko ti ne kaze gde u ti ti slobodni dani koje imas ako ih imas to nije kuci nego ti te dane provodis negde na truck stopu cekajuci drugu turu da bi isao dalje.
Niko ne govori da moras bar 500$ da potrosis mesecno na hranu , da moras da platis pores 10% minimum iz tog sto zaradis tako da se plata kamiondzije koji vozi kroz USA krece do 3500$ max pod uslovom da kamion ima dovoljno milja koje ti sad ne moze niko garantovati da ces da imas .
za taj posao malo ko nije probao ne zna koliko je to odvratan posao.
Da se malo osvrnem na post koji je napisao dragonn kakav pejzaz i lepote iz perspektive kamiondzije, to nema veze sa nicim , ti brate vozis spavas kupas se na truck stopu,okruzujute kurave na istom i to je realan zivot koji ti vidis.
Ovo sto pricas je samo nacelno i bez veze, jer ti vidis samo put pumpe u truck stopove , negde uz put po neki interesantan predeo ali to je jako retko uglavnom nemas vremena za razgledanje te iste prirode tako da ti to sve pre ili kasnije postane dosadno.

dreadnot
11.01.2011, 21:52
Eto ti sad... covek opisuje sta mu se svidja, lepo kaze da zeli da pamti lepe stvari a da zaboravi ruzne (dakle, i njih ima, ali nisu tema posta), a ti udri po njemu... Nije lepo...
Hvala Dragonu na licnom vidjenju Amerike, barem onog dela koji je obisao. Svaka cast na prikazu, bez obzira da li to nekome koristi ili ne, lepo je citati izmedju redova da se nekome desava nesto lepo, da u necemu uziva i nalazi smisao.

dragonn
25.01.2011, 02:29
Koliko ces da zaradis sa radom od 5 dana a dva odmora zavisi koliko taj kamion ima posla, realno sad se jako malo zaraduje na tom poslu.
Ovde se po obicaju pricaju samo one lepe stvari koje hocete da cujete , jedan od glavnioh razloga zasto se ne javljam na ovaj forum.
Prvo da kazem da bi zaradio recimo 5000$ na kamionu moras da ne izlazis iz njega ceo mesec , nema slobodnih dana,drugo niko ti ne kaze gde u ti ti slobodni dani koje imas ako ih imas to nije kuci nego ti te dane provodis negde na truck stopu cekajuci drugu turu da bi isao dalje.
Niko ne govori da moras bar 500$ da potrosis mesecno na hranu , da moras da platis pores 10% minimum iz tog sto zaradis tako da se plata kamiondzije koji vozi kroz USA krece do 3500$ max pod uslovom da kamion ima dovoljno milja koje ti sad ne moze niko garantovati da ces da imas .
za taj posao malo ko nije probao ne zna koliko je to odvratan posao.
Da se malo osvrnem na post koji je napisao dragonn kakav pejzaz i lepote iz perspektive kamiondzije, to nema veze sa nicim , ti brate vozis spavas kupas se na truck stopu,okruzujute kurave na istom i to je realan zivot koji ti vidis.
Ovo sto pricas je samo nacelno i bez veze, jer ti vidis samo put pumpe u truck stopove , negde uz put po neki interesantan predeo ali to je jako retko uglavnom nemas vremena za razgledanje te iste prirode tako da ti to sve pre ili kasnije postane dosadno.

Posto nisam imao svoj komp nisam ni mogao da se nesto javljam preterano, ali posto se sada situacija promenila sto se toga tice eto resio sam da malo pogledam sta se desava ovde. Sto se mog posta tice bash onako kao sto Dred rece citirajuci me, ja u svemu sto radim gledam da vidim pozitivne stvari ma kakav da je posao, a vidim da ti D&D imash neki vrlo negativan stav oko prilicno mnogo stvari. Naisla ti je zuta minuta ili te je neko iznervirao mozda... ? Neznam o cemu se radi a i pravo da ti kazem ne zanima me, tvoja stvar, i tvoje vidjenje stvari tako da uopste ne planiram da se oko toga raspravljam. Elem da ti samo odgovorim na ono sto si napisao.

Kao prvo ja radim taj posao jer sam njega imao josh iz Srbije donekle sredjenog pa nisam hteo da se igram i propustim priliku za pocetak, a da li ce mi to i ostati za kasnije kao posao koji cu raditi videcemo. Ja sam i u Srbiji menjao profesije dokle god nisam nasao ono sto mi se je tamo svidjalo i donosilo koliko je moglo tamo da donosi zaradu.

Dalje, ja ne planiram da ne izlazim iz kamiona mesec ili vishe dana jer nisam dosao da ovde izigravam gastarbajtera i da crncim i crkavam od posla ovde a da kao "dole" nesto imam i izigravam nekoga kao sto mnogi rade i srecom ljude koje sam upoznao su sasvim normalni ljudi koji rade razne poslove ali i zive ovde, a ne rade ovde a zive u Srbiji ili odakle su vec nebitno. Meni je sasvim dosta da odradim tih 4-6 dana a da odmaram 1-2 dana, i ko kaze da ja trazim 5000$, mozda je meni dovoljno i ovo sto zaradjujem a da imam i malo vremena za sebe recimo, a zaradjujem sasvim dovoljno za pocetak i daleko vishe nego dole a tamo sam inace radio 24/7/364 dana u godini - imao sam samo 1 dan slobodan za Novu Godinu.... da ne davim dalje sa ovime. Sto se truck stopova tice, ja ih i ne vidim previshe jer samo stajem da dolijem gorivo i ne - ne kupam se na njima. Moja firma ima u svakom hub-u tuseve i mesta za odmor, a ako provedem vishe od jednog dana tamo mogu brate i da prosetam po gradu gde sam ako mi je do toga. Prirodu vidim i te kako oko sebe, tamo gde prolazim - mozda je ti ne vidish jer ne zelish i ne gledash oko sebe, tvoj problem. Ja inace pricam lepe stvari jer zelim da njih i pamtim i da mi ostanu u secanju - pricao sam tako i "dole" dok sam bio tako da se nisam nesto promenio sto se mene tice, brate pozitivan sam lik i necu se sigurno promeniti, ako ima problema resim ih i idem dalje, uvek pozitivan stav bio i ostace :grin:.

D$D
25.01.2011, 12:47
Opet kad citam ovo sto sto napisem dodjem do zakljucka da stvarno ne treba da pisem nista, zasto pa zato kad nesto negativno napises odmah neko te nanervirao, naisla ti zuta minuta i tako to.
Niko mene ne nervira, moji negativni i kriticki stavovi su samo odgovor na vase blagostanje i pozitivne stvari koje ovde pisete al ajd da ne tupim malo da iskuckam.
Ja ovo sto vi pisete zovem dosljacko ushicenje , mislju da si uspeo nesto dosao si u USA ( tako isto sam se i ja ponasao) onda posle nekog perioda pocnes da gledas zivot u drugom svetlu pocnes gledati kako ovde zivot izgleda .
Kako mislim ovo pa prvo klasicno pisanje uz osvrtanje na Srbiju i poredjenje sa Srbijom (isto to sam i ja radio) dokazuje da vase sagledavanje onog sto se desava ovde nemoze da bude merodavno i samo unosi zabludu onima koji treba da tek dodju.
Sledece, nije ovde rec o nikakvim gasterbajterima i slicnim likovima vec o zadovoljavanju osnovnih ziv potreba i normalnog zivota ovde sa osvrta porodicnog coveka.
Da se vratim na kamion sad, nekad citajuci ovo pomislim pa mozda mi i ne radimo isti posao, mozda ja gresim, mozda covek stvarno moze da razleda prirodu i lepote mozda on toci gorivo na nekim drugim pumpama na kojima ga ne opsedaju lepotice sumljivog morala, na kojima nema onih odvratnih virsli sto se okrecu ( ko to nije probao taj nezna sta je gadost) mozda je moja greska sto ja svracam na najvece pumpe pilot, i ostale mozda treba da idem na neke druge , mozda ja ne treba da vozim auto putevima nego nekim lokalnom da bi mogao da razgledam prirodu itd , itd
Naravno ovo je malo da se nasalimo, nego sad i da ti poverujem sve sto si napisao opet se pitam gde ti to sve naguras.
Kao sto znas log book i D.O.T. kaze 11 sati voznje i 3 sata utovar istovar cekanje, znaci 14 sati , dan ima 24 sata osim ako se nesto nije u medjuvremenu promenilo , koliko ti treba sna da dodjes sebi posle 14 sati voznje , bar 6 sati da se nelazemo a ja znam da to neretko bude i samo po 4 sata sna dnevno.
Znaci ti posle takvog dana ili 5 takvih dana mozes da razgledas okolinu koliko ti je volja ako ti je do toga.
Sad da se razumemo necemo o tom ko gde radi i sta radi na kamionu ali manje vise je to to jos ako radis kod nasih moze da ti bude samo jos gore teraju te da laziras log book i slicne stvari.
E sad ti mene ubedi da ti imas gazdu kod kojeg ne radis toliko , koji te ne tera da vozis 11 sati nego ti jos kaze odmori ti malo nije oglavu i to sve u ovoj zemlji novca i zarade na kaminima koja se racuna samo kad je kamion u pokretu uglavnom.
JA radim taj posao i odgovorno tvrdim da je to zadnji posao koji bi zeleo da radim ali nesto moras da radis sto donosi malo vise novca od obicnih kompanija i kompanijskih poslova, ne kao gasterbajter vec da bi mogao ja i moja porodica da zivimo koliko toliko normalno OVDE a ne u Srbiji .
Osvrni se ako si momak na nekog ako ga znas da je isto u kamionu koliko ima vremena za privatni zivot kad su zasnji put bili sa devojkama izmedju dve ture koliko imaju vremena za sebe, kako zive da li se cimerisu ili su sami pa to sve stavi na jednu stranu, a ono sto si napisao na drugu pa izanaliziraj.
Svi koje ja znam uglavnom su nezadovoljni sa kvalitetom svog zivota gledano iz perspektive vozaca kamiona.
Vidimo se za jednio 2-3 godine ovde staza kad napravis voleo bih da vidim koju ces pricu pricati.
Sve najbolje i puno srece , da sretno odes tamo gde si krenuo i da se sretno vratis.

dragonn
25.01.2011, 13:57
Bicu kratak ovoga puta :). Slobodno pishi, taman posla da ne trebash pisati. Trebaju ljudi videti razna misljenja i vidjenja poslova/stvari... Sto se blagostanja tice nikada nisam ni rekao da je ovde blagostanje, tj. mozda jeste ali onima koji imaju sest i vishe nula na racunu pa mogu nista da ne rade sto bi rekla Mica Ubica ako si je slusao :P. Sto se sale tice slazem se, ja sam uvek da se nasalimo, bice nam za nijansu lakse, barem je meni - o truck stopovima da se na njih vratim, ja i inace stajem samo na Pilot uglavnom, ali s' obzirom da se ne zadrzavam vishe od toga koliko mi je potrebno da sipam gorivo ili da se zamenim sa kolegom sto mu dodje na 15-30 minuta, imam srece da mi se putevi ne sudaraju sa "tim lepoticama" i drago mi je zbog toga veruj mi. A za virsle se potpuno slazem - probao i ostao na tome :P. Log book - nije se promenilo nista sto se tice dana i dalje imaju po 24h, hehe, ali posto sam ja u timu i imam kolegu kao sto sam gore i naveo, ja ne vozim vishe od 10h pa se sa njime zamenim tako u krug. Zato i mozemo da stignemo do Californije i nazad za 4-5 dana i da imamo vremena i za odmor i sebe kao sto sam napisao u proslom postu. Nemam sa utovarom nista jer samo zakacim i otkacim prikolice i idem dalje, desi se ponekad sacekam i prespavam noc ali ne stalno.

Sto se kamiondzijskog posla/hleba tice nisam ni rekao da je to moj posao snova i da je lak. Daleko od toga, ali kada sagledam i cujem da ljudi i po mesec dana ne izlaze iz kamiona a koliko mi se cini i ti si to naveo onda mi pravo da ti kazem odgovara ovaj nacin na koji ja vozim i imam i za sebe tih manje vishe 2 dana slobodno.

Uvek sam tu da razmenimo iskustva i da napisemo ono sto vidimo, sta nam se desava ovde. Nikako nisam od onih koji zive u oblacima i prilicno realno gledam na stvari. Za sada je ovo moje misljenje, ako se promeni, videcemo. Puno pozdrava i za tebe D$D i kao sto ti rece - da sretno odes tamo gde si krenuo i da se sretno vratis.

cvale
25.01.2011, 15:23
Da vam budem iskren mene cisto zanima kakvi su uslovi i zarade ljudi koji imaju vlastite kamione (aka owner operator). Po pricama par mojih prijatelja koji su vlasnici kamiona u USA oni su par godina radili po kompanijama koje se bave prevozom. Navodno su stekli odredjen iznos kapitala te su uz ucesće i kredit kupili sebi kamione.
Oni navodno rade od 4-6 dana u sedmici(sve zavisi od ture) i navodno zarade od 5500-7000 USD.
E sada mene cisto zanima da li je ostvarljivo ili ne.
Sto se tice samog posla kamiondzije u USA smatram da je za nijansu laksi od istog posla U srbiji odnoso vozača kamiona na evropskim turama. Razloge nalazim u samom cekanju na granicama, raznim turturama od strane saobracajne policije, strogo poštovanje sati voznje, loše vlasnike kompanija koji takodjer vrse strahovit pritisak na vozače i sl.
A sto se tice mene ja bih se bavio tim poslom ako mogu da zaradim dovljno novca da moja porodica( ja, supruga i dva sincica) mozemo da zivimo pristojan zivot( pod ovim mislim da ne moram da mislim koliku cu biti u minusu na kraju mjeseca odnosno da li cu moci da platim sve dadžbine nego da razmisljam sta sa ustedjevinom).
Anegdota veza sa ovakvim razmisljanjem je jedan stari vic:
Pita kolega kolegu" Je li brate koliko ti mozes da zaradis i koliko potrosis u toku mjeseca"
Ovaj mu odgovara" E moj druze zaradim 400 evra a trosim 700 evra odakle mi onih 300 evra da me je*es ne znam"
Hahahaha
Ovo je realnost kod vecine gradjana na Balkanu.
P.S. D$D i Dragonne ako ste zadovoljni novcem kojeg zaradite posao je dobar.
Dragonne tebi svaka cast na realnosti i smatram da ce od tebe da izraste buduci vlasnik prevoznicke kompanije :grin:
D$D prijatelju svi bi i volili da zivimo americki san sa vilama na obali okeana. Ako imas klince a i sam nemas imucnu familiju misljenja sam da ti kao i ja moramo da slomimo ledja kako bi ti nasi klinci imali mogucnost da zavrse prestizne skole kako bi njima zivot bio laksi nego nama. Uvijek se drzim one stare narodne kako dodje tako i ode. Ovim mislim da se novac koji je stecen na lagan nacin isto tako i potrosi.

mijan
25.01.2011, 16:46
Opet kad citam ovo sto sto napisem dodjem do zakljucka da stvarno ne treba da pisem nista, zasto pa zato kad nesto negativno napises odmah neko te nanervirao, naisla ti zuta minuta i tako to.
Niko mene ne nervira, moji negativni i kriticki stavovi su samo odgovor na vase blagostanje i pozitivne stvari koje ovde pisete al ajd da ne tupim malo da iskuckam.
Ja ovo sto vi pisete zovem dosljacko ushicenje , mislju da si uspeo nesto dosao si u USA ( tako isto sam se i ja ponasao) onda posle nekog perioda pocnes da gledas zivot u drugom svetlu pocnes gledati kako ovde zivot izgleda .
Kako mislim ovo pa prvo klasicno pisanje uz osvrtanje na Srbiju i poredjenje sa Srbijom (isto to sam i ja radio) dokazuje da vase sagledavanje onog sto se desava ovde nemoze da bude merodavno i samo unosi zabludu onima koji treba da tek dodju.
Sledece, nije ovde rec o nikakvim gasterbajterima i slicnim likovima vec o zadovoljavanju osnovnih ziv potreba i normalnog zivota ovde sa osvrta porodicnog coveka.
Da se vratim na kamion sad, nekad citajuci ovo pomislim pa mozda mi i ne radimo isti posao, mozda ja gresim, mozda covek stvarno moze da razleda prirodu i lepote mozda on toci gorivo na nekim drugim pumpama na kojima ga ne opsedaju lepotice sumljivog morala, na kojima nema onih odvratnih virsli sto se okrecu ( ko to nije probao taj nezna sta je gadost) mozda je moja greska sto ja svracam na najvece pumpe pilot, i ostale mozda treba da idem na neke druge , mozda ja ne treba da vozim auto putevima nego nekim lokalnom da bi mogao da razgledam prirodu itd , itd
Naravno ovo je malo da se nasalimo, nego sad i da ti poverujem sve sto si napisao opet se pitam gde ti to sve naguras.
Kao sto znas log book i D.O.T. kaze 11 sati voznje i 3 sata utovar istovar cekanje, znaci 14 sati , dan ima 24 sata osim ako se nesto nije u medjuvremenu promenilo , koliko ti treba sna da dodjes sebi posle 14 sati voznje , bar 6 sati da se nelazemo a ja znam da to neretko bude i samo po 4 sata sna dnevno.
Znaci ti posle takvog dana ili 5 takvih dana mozes da razgledas okolinu koliko ti je volja ako ti je do toga.
Sad da se razumemo necemo o tom ko gde radi i sta radi na kamionu ali manje vise je to to jos ako radis kod nasih moze da ti bude samo jos gore teraju te da laziras log book i slicne stvari.
E sad ti mene ubedi da ti imas gazdu kod kojeg ne radis toliko , koji te ne tera da vozis 11 sati nego ti jos kaze odmori ti malo nije oglavu i to sve u ovoj zemlji novca i zarade na kaminima koja se racuna samo kad je kamion u pokretu uglavnom.
JA radim taj posao i odgovorno tvrdim da je to zadnji posao koji bi zeleo da radim ali nesto moras da radis sto donosi malo vise novca od obicnih kompanija i kompanijskih poslova, ne kao gasterbajter vec da bi mogao ja i moja porodica da zivimo koliko toliko normalno OVDE a ne u Srbiji .
Osvrni se ako si momak na nekog ako ga znas da je isto u kamionu koliko ima vremena za privatni zivot kad su zasnji put bili sa devojkama izmedju dve ture koliko imaju vremena za sebe, kako zive da li se cimerisu ili su sami pa to sve stavi na jednu stranu, a ono sto si napisao na drugu pa izanaliziraj.
Svi koje ja znam uglavnom su nezadovoljni sa kvalitetom svog zivota gledano iz perspektive vozaca kamiona.
Vidimo se za jednio 2-3 godine ovde staza kad napravis voleo bih da vidim koju ces pricu pricati.
Sve najbolje i puno srece , da sretno odes tamo gde si krenuo i da se sretno vratis.
Ne razmisljaju svi o odlasku u USA kao o zelji da ostvare americki san (kuce, automobili..). Neki ljudi zele samo da pobegnu iz siromastva i zato uporedjuju SRB i USA!
Opet price u USA nema druzenja, splavova itd. Pa nema toga ni ovde vise ako ti je prazan dzep! Ljudi se i ne druze optereceni sopstvenim prezivljavanjem vise u SRB. Dzaba ti priroda, cevapi, splavovi kad svo zadovoljstvo pocinje d posla a njega nemas!
Meni licno bi bio uspeh da pobegnem iz vog siromastva i da dodjem tamo i zivim za stepenicu bolje nego ovde a ne moram nikad imati kucu sa bazenom i dzip ispred kuce. Takvih kao ja nije malo.

dragonn
30.01.2011, 15:50
Da vam budem iskren mene cisto zanima kakvi su uslovi i zarade ljudi koji imaju vlastite kamione (aka owner operator). Po pricama par mojih prijatelja koji su vlasnici kamiona u USA oni su par godina radili po kompanijama koje se bave prevozom. Navodno su stekli odredjen iznos kapitala te su uz ucesće i kredit kupili sebi kamione.
Oni navodno rade od 4-6 dana u sedmici(sve zavisi od ture) i navodno zarade od 5500-7000 USD.
E sada mene cisto zanima da li je ostvarljivo ili ne.
Sto se tice samog posla kamiondzije u USA smatram da je za nijansu laksi od istog posla U srbiji odnoso vozača kamiona na evropskim turama. Razloge nalazim u samom cekanju na granicama, raznim turturama od strane saobracajne policije, strogo poštovanje sati voznje, loše vlasnike kompanija koji takodjer vrse strahovit pritisak na vozače i sl.
A sto se tice mene ja bih se bavio tim poslom ako mogu da zaradim dovljno novca da moja porodica( ja, supruga i dva sincica) mozemo da zivimo pristojan zivot( pod ovim mislim da ne moram da mislim koliku cu biti u minusu na kraju mjeseca odnosno da li cu moci da platim sve dadžbine nego da razmisljam sta sa ustedjevinom).
Anegdota veza sa ovakvim razmisljanjem je jedan stari vic:
Pita kolega kolegu" Je li brate koliko ti mozes da zaradis i koliko potrosis u toku mjeseca"
Ovaj mu odgovara" E moj druze zaradim 400 evra a trosim 700 evra odakle mi onih 300 evra da me je*es ne znam"
Hahahaha
Ovo je realnost kod vecine gradjana na Balkanu.
P.S. D$D i Dragonne ako ste zadovoljni novcem kojeg zaradite posao je dobar.
Dragonne tebi svaka cast na realnosti i smatram da ce od tebe da izraste buduci vlasnik prevoznicke kompanije :grin:
D$D prijatelju svi bi i volili da zivimo americki san sa vilama na obali okeana. Ako imas klince a i sam nemas imucnu familiju misljenja sam da ti kao i ja moramo da slomimo ledja kako bi ti nasi klinci imali mogucnost da zavrse prestizne skole kako bi njima zivot bio laksi nego nama. Uvijek se drzim one stare narodne kako dodje tako i ode. Ovim mislim da se novac koji je stecen na lagan nacin isto tako i potrosi.

Pa sto se tice tih cifara ako si vlasnik tog istog kamiona slicne sam i ja price cuo ali ti ih ne mogu potvrditi jer nisam u toj poziciji tako da ostajem pri tome da sam to cuo samo. Takodje sam i cuo da neki zaradjuju izmedju 5k$ i 6k$ a rade za nekoga, ali je to varijanta neizlazenja iz kamona po mesec dana i non-stop na putu - neka hvala meni je dovoljno manje od toga ali da imam neki svoj ritam a i dan-dva za sebe :).

Sto se posla kamiondzijskog tice u Srbiji i u USA i uporedjivanja istoga ne mogu da nista kazem jer se nikada nisam tamo bavio istim poslom tako da ne zelim da uporedjujem ili pricam o tome jer nisam kompetentan oko tih stvari.

Sto se cekanja na granicama tice ovde toga nema jer naravno nije prica kao tamo sto se granica tice. Imash uglavnom vaga izmedju drzava na kojima mogu da te zaustave, ima ih i inutar drzava da ne bude zabune. Policija je vrlo stroga i nema prastanja, ali ako si ispravan i postujesh sve sto treba ne bi trebalo da imash problema, barem ih ja nisam imao i trudim se da tako i ostane :).

Kao sto sam i rekao ja sam za pocetak zadovoljan, a da li ce ovo ostati posao kojim cu se baviti kasnije, neznam, sve zavisi kako ce se odvijati situacija u buducnosti - za sada ostajem pri ovom poslu jer drugi nemam trenutno :grin:

cvale
24.02.2011, 15:05
Dragonne vidim da se nesto ne javljas u poslednje vrijeme pa rekoh da te pitam kojom markom kamiona upravljas?

Mozda sam ti dosadan sa pitanjima, ali me zanima nacin odrzavanja vozila, troskovi koji nastaju prilikom putovanja, truck stopovi i slicno.

Ako si u mogucnosti napisi nam nesto o tome.


Hvala ti u naprijed i mnogo srece ti zelim.

zvercica
25.02.2011, 14:40
A ti bi Dragone mogao biti drug i pitati svog šefa da zaposli D&D :) Vidiš da je čoveku frka a tebi extra ;)

dragonn
26.02.2011, 13:59
Odgovoricu cim stignem u Chicago, lakse mi je sa kompa nego sa telefona da pishem :)).

dragonn
07.03.2011, 19:34
Dragonne vidim da se nesto ne javljas u poslednje vrijeme pa rekoh da te pitam kojom markom kamiona upravljas?

Mozda sam ti dosadan sa pitanjima, ali me zanima nacin odrzavanja vozila, troskovi koji nastaju prilikom putovanja, truck stopovi i slicno.

Ako si u mogucnosti napisi nam nesto o tome.


Hvala ti u naprijed i mnogo srece ti zelim.

E pa red je da odgovorim :grin:. Pa uglavnom vozim Freightleiner Columbiu ili Volvo, zavisi kako kada i automatici su oba je sto mi extra odgovara. U pocetku mi je bilo cudno da vozim automatik kamion ali sada posle nekog vremena ne bih se menjao za manuelni menjac nikako :woohoo:. Sto se odrzavanja vozila tice poslodavac ga odrzava, ja mu samo prijavim problem tako da neznam bash troskove precizno ali znam da nisu mali sigurno. Konkretno menjao je kompresor skoro i bio je oko 1000$ a i sam rad je naravno skuplji na kamionu, mislim na radni sat. Truck stopovi...neznam sta te zanima o njima, ja ih kao sto sam ranije i rekao koristim vrlo kratko, samo za male pauze pa i ne mogu preterano da pishem o njima. Postavi konkretnije pitanje pa cu se potruditi da preciznije odgovorim.

herrflick
17.06.2011, 22:30
Radim u Srbiji u jednoj,još uvek,državnoj firmi gde vozim autobus i gde mi je radni dan od 10 do 12 sati i gde mesečno nemam više od 2-3 slobodna dana.Plata mi je od 370 do 450 dolara(ovo pišem da bi me razumeli oni koji su zaboravili koliko dinar vredi) pa mi zato izgledaju smešne ove priče o teško zarađenim parama u Americi.Kada bih se samo dočepao Amerike poorao bih te drumove k'o Marko Kraljević.Moja poruka vama koji ste tamo-ne žalite se nego se radujte što ste otišli iz ove bede i što imate šansu da živite kao ljudi.

vuxanne
08.11.2011, 21:28
Ovo postade tema o kamionima a ne o Midwest-u :naughty:

mijan
08.11.2011, 22:59
Ovo postade tema o kamionima a ne o Midwest-u :naughty:

Covek je pisao iz svog ugla informacije jer je kamiondzija.Niko ti ne zabranjuje da promenis tok teme.Ti pisi nesto sto nije o kamionima a korisno je o Midwestu! :naughty:

vuxanne
10.11.2011, 15:15
Covek je pisao iz svog ugla informacije jer je kamiondzija.Niko ti ne zabranjuje da promenis tok teme.Ti pisi nesto sto nije o kamionima a korisno je o Midwestu! :naughty:

Ma ok. Mozda ipak treba jos koja tema za voznju kamiona, posto ima nasih koji to rade ne samo u Midwest-u i West-u nego bilo gde.

american muscle
13.09.2012, 02:08
kolega ima li kakvih novosti!

nešto si nam nestao

Aristotel
13.09.2012, 09:42
E sada da je kazem nesto, ja sam dispečar kamiona za jednu americku firmu! I ovako! Vožnja kamiona može biti mnogo unosan posao, samo ako se zna raditi na pravi način. Ja imam svojih 5 kamiona koje dispečujem! sada su trenutno svi owneri! Ali totalno nije tacno da ne može mnogo para da se zaradi! (evo i dokaza) Svake nedelje mi gros izadje preko 5000$ dolara i to prosek bude preko 2,po milji na praktične milje! (imam izvestaj pa ko ne veruje slobodno može da dobije da vidi) što se tiče kompaniskih vozaca imao sam par njih i svake nedelje sam im pravio poreko 3000 milja, (sada je proradio north) Ali svaki moj vozač primi minimum ček oko 2500-3000 dolara na nedeljnom novou! To je za ownere! E sad sto se tiče log buka ako si majstor i znaš da ga našteliš onda se ne sekiraj! Svakako owneri mnogo više zaradjuju! To je stručno mišljenje dispečara koji ima uvid sa druge strane ovog posla!

Pozdrav!

landlord
13.09.2012, 20:22
To je odlican novac na nedeljnom nivou, a sada napisi ovde ljudima koliko kosta nov kamion, koliko kosta osiguranje, koliko kosta servis na kamionu kad odu gume, kocnice...
Onda isto tako interesantno pitanje je koliko ti ljudi noci provedu kod svoje kuce u toku sedmice.

poz.

Magelan
14.09.2012, 04:16
Istina je da owner operatorima moze biti toliki cek, ali kao sto rece landlord, odbici su OGROMNI. Osiguranja deru. Kad krenes da vozis prvo ti u prvih 10 nedelja odbijaju escrow (deductible), negde je to 100 a negde i 200 nedeljno. Occupational insurance je mesecno 135.Owner operator, ako ima vise kamiona placa i kamiondziju koji vozi drugi, treci, peti kamion... Ako iznajmljujes prikolicu i to je minimum 150 nedeljno. A tu je i rata za kamion jer se to ne kupuje za gotov cash. A i ako ga kupis za gotov novac to je neki izraubovani krsh kom ce svaki cas nesto faliti. Obicna zamena ulja - 300. O ostalim poravkama da i ne govorim. Pa kad se par nedelja za redom zalome kvarovi na sred puta onaj isti owner operator moze da bude u veeeelikom minusu. Ni jedan road service ne izlazi na teren dok ti ne rezervise $700 na kreditnoj, a popravke na putu su i po par hiljada dolara. Sume sumarum - jako skup "sport".

Neko ko nije owner operator, na dry van-u tesko da ode na vise od 40 centi po milji, a to je zarada pre odbitaka. A kad dodje april, onda se ide kod posebnih "racunovodja" koji rade sve moguce i nemoguce radnje ne bi li se takse sto manje platile. Kompanijski vozaci koji voze over the road su kuci mesecno u proseku 3-4 dana... Taj isti vozac na putu, hteo ne hteo, jede po truck stopovima pa dnevno tesko da mozes da prodjes bez $30 (to je ono "hleb i voda").

Jedno je sigurno, koliko god ceo taj posao bio "tezak" recicu samo da je to (bar za nas u Chicagoland-u) jedan od nekolicine poslova koji moze obezbediti kakvu takvu egzistenciju.

Bockyman
14.09.2012, 20:47
било би лепо, а верујем да би занимало доста чланова овог форума, да неко из прве руке, дакле возач или власник камиона напише реалне ствари о животу камионџија и наравно заради (ваљда то није нека велика тајна), али после одбитака пореза јер је само то реално.
колико се зарађује по миљи оквирно, колико се недељно пређе миља, да ли има и које бенефиције (здравствено, пензионо...), колико има слободног времена...
такође и ово о чему је магелан причао, колико и какво се осигурање плаћа за почетнике а и касније...

ако има неко ко је возач камиона а хтео би да са нама подели своје искуство, позитивне и негативне стране овог посла, да се разреше недоумице...

Magelan
15.09.2012, 02:18
Kanim se vec nedeljama da napisem nesto na tu temu, jer sam (hteo ne hteo) i ja na kraju stigao do CDL-a i kamiona.

Kako smo ovde malo odmakli od teme, stavicu to na posebno mesto.

reg
11.10.2015, 20:55
Interesuje me sta je bilo sa postavljacem teme i kako se snasao. Da li je to bila timska voznja za FedEx na pocetku? Bilo bi interesantno da nam da update.