PDA

View Full Version : Šta poneti, a šta ostaviti prilikom iseljenja?


LJ75
07.05.2017, 16:45
Ovo je naravno subjektivno, i nekome će koferi biti puni foto albuma, a nekom drugom CD-ova Harisa Džinovića (ili će to staviti na hard disk, pošto je 2017-a), ali generalno, za sve koji su emigrirali, šta bi sada uradili drugačije?

Šta ste to nosili sa sobom i bezveze bacili onih 2x23kg po osobi, a šta vam je žao što niste ponijeli? Šta je to jako teško naći u SAD, pa ste tražili da vam neko ponese ili pošalje?

markoss
08.05.2017, 03:02
Odeca i obuca su jeftini bruka, tako da popakujte stvari za seZonu koja predstoji dok se ne zaposlite i pocnete da zaradjujete. Ponesite neke osnovne lekove, probiotik, antibiotike, brufene i tako to...

boljeVreme
08.05.2017, 15:21
postoje dosta povoljne opcije da u zbirnim transportima saljete stvari za USA tako da nista sto je "pokretnina" ne ostavljate sa sobom
mom rodjaku smo slali neke stvari zbirnim transportom i kontejnerom za Chicago, tome ima nekoliko godina i znam da su u pitanju bile i neke slike itd
pa su bile i dozvole od ministarstva za trasnport umjetnina sa certifikatima o vlasnistvu itd itd
znam da je bilo u pitanju jedan paket sa deklaracijom lomljivo zbog slika ukupne tezine 100kg i da je transport trajao oko 3 mjeseca do finalne destinacije
cijene se ne mogu sjetiti ali znam da su to radili preko http://www.icontainers.com/

I da su iskustva skroz pozitivna i skroz ok

to je neki nacin da dosta povoljno posaljete stvari koje ste vec jednom u zivotu kupili i platili bilo garderoba ili ko zna sta, jer cemu ponovo kupovati

Elektroniku nebih nikada slao, jer je to po meni glupost
i zasto se ogranicavati na dva kofera po 23kg

NYCB
09.05.2017, 05:03
Nas troje se spakovalo u 2 kofera. Nesto malo odece za sezonu, papirologija (izvodi, diplome...). Ostatak smo kupovali ovde. Odeca i obuca smesno kostaju. Najskuplje stavke bili dusek, ugaona i TV, ali to kad smo se selili u nas stan.

P.S. Zvuci bezobrazno, ali ovde sam mogao priustiti tv od 55" kakav u Srbiji sanjaju. Cisto da znate koliko se isplati vuci polovne stvari iz RS.

LJ75
09.05.2017, 10:32
postoje dosta povoljne opcije da u zbirnim transportima saljete stvari za USA tako da nista sto je "pokretnina" ne ostavljate sa sobom
mom rodjaku smo slali neke stvari zbirnim transportom i kontejnerom za Chicago, tome ima nekoliko godina i znam da su u pitanju bile i neke slike itd
pa su bile i dozvole od ministarstva za trasnport umjetnina sa certifikatima o vlasnistvu itd itd
znam da je bilo u pitanju jedan paket sa deklaracijom lomljivo zbog slika ukupne tezine 100kg i da je transport trajao oko 3 mjeseca do finalne destinacije
cijene se ne mogu sjetiti ali znam da su to radili preko http://www.icontainers.com/

I da su iskustva skroz pozitivna i skroz ok

to je neki nacin da dosta povoljno posaljete stvari koje ste vec jednom u zivotu kupili i platili bilo garderoba ili ko zna sta, jer cemu ponovo kupovati

Elektroniku nebih nikada slao, jer je to po meni glupost
i zasto se ogranicavati na dva kofera po 23kg

Odakle ste ovo slali, jer izgleda da oni rade od luke do luke? Sto u mom slucaju znaci da bih trebao organizovati prevoz do Ploca, pa dalje.

Nije ni bitno, ima ih dosta, pa cu vidjeti sta da radim. Iskreno, osim nesto slika i sl, i ne pada mi na pamet sta bih mogao poslati.

Ja se upravo selim iz Nigerije, pa saljem i frizider, i zamrzivac, i slike..., ali je drugacije kada firma placa, a sama procedura i nije bas tako jednostavna. Konkretno:

For export:
• copy of passport
• copy of work/resident permit
• copy of last exit/entry into host country
• export authority letter typed on company's letter head (attached format for both air and sea). Original to be given to our crew on the packing day

For import - Returning Bosnian citizens:

Bosnian citizens must be present for the customs clearance process. Bosnian citizens can only import goods duty free if they have been away from Bosnia for 1 year or more and the following documents are submitted to customs authorities:
• Certificate from the Bosnian Embassy at origin stating that the shipper has lived outside Bosnia for more than 1 year – this is mandatory and must be in original If client wants to avoid paying taxes and duties this is mandatory. It has to be from Embassy, unfortunately no company letters will help.
• Detailed packing list with value on it for each item – Will be prepared by us. You will sign the list if needed at the spot in Bosnia.
• Declaration from the shipper stating that the goods are all used and they are in his/her possession for more than 12 months and that he/she doesn't use privilege of free import of goods in last one year (must be stamped in local municipality) – Sample attached. (izjava import baf) – Instructions where to insert name and required details are in the document.
• CIPS application showing the date when the owner is reported to Bosnian authority after coming back to Bosnia. Document from local office. Must be provided at the spot after clients arrival. Signed and notarized at public notary in Bosnia. Date on this document must be new (date after issuance of Embassy document)
• Authorization to destination agent that they can do customs clearance (must be stamped in local municipality) Sample attached – POA. (uvozna dispozicija BAF)
• copy of ID card and copy of passport

Poenta je da vam nijedna drzava nece dozvoliti da tek tako unosite stvari a da ste oslobodjeni placanja carine i poreza. Ovo je procedura za Bosance, a vjerujem da je i za Srbiju slicno, a sigurno je da i SAD imaju svoje zahtjeve. Slazem se da je apsurd slati elektroniku, sto zbog cijene, sto zbog napona i frekvencije, a na kraju krajeva i carine.

Ja opet nekako mislim da cemo nas 4 moci ponijeti sve u tih 184 kg. Moja logika je da gledam vrijednost po kilogramu tezine. Npr. ponijecu neke kuhinjske stvari (japanske nozeve), jer su dosta skupe, a tezina je 2-3 kg, ili npr. kozne cizme ili jaknu, dok naravno ne bih nosio stvari koje zauzimaju puno prostora, a jeftine su.

Morgy
09.05.2017, 12:47
Mi idemo ako sve bude u redu u oktobru i to isključivo preko turkish airlines jer imaš pravo na 2x23kg i lični prtljag, tako da nas četvoro može da ponese 8 torbi i 4 ručna prtljaga...a u 140 kila u torbama i 30 kila u avion ima da se dosta ponese, jedna torba će biti isključivo igračke koje klinci vole, a ima da ponesem i komp (ploču procesor, memoriju, hdd i graf) i onda samo kupim kućište sa napajanjem i monitor...

vlada33
10.05.2017, 21:49
ja samo da kazem da ne nosite i ne saljete stvari koje nisu po USA standardu,mislim da vecina nasih tv nece raditi tamo drugaciji je tv sistem a gledajte da ako podrzava njihov sistem (NTSC ako se nije nista promenilo,a kod nas u evropi je obicno PAL i SECAM u francuskoj) moze da radi i na 110V i 60hz,ovo za 110v vazi i za sve ostale elektronske uredjaje...

Znaci proverite uredjaje koje nosite jer ne mogu svi raditi na 110v a rekao bi i da cete morati da obezbedite drugacije uticnice

Morgy
12.05.2017, 21:45
Imaš pretvarač za struju kako sam pročitao u nekom postu sa EU na US i ili ga naručiš preko alija za 5 dolara ili kupiš u radnji sa fotografskom opremom, mi se razmišljamo da ponesemo neke neophodne sitnice tipa fena, pegle, miksera.......a bugme i džezvu, par šalja, escajg... treba napuniti 150 kg

VOlja
14.05.2017, 03:30
Dzezva je dobra ideja, i kafe dok se ne pronadje neka arapska/turska/nasa prodavnica( ja moram da popijem tursku kafu),tiganj za nase palacinke, idealan pleh za gibanicu, pavloviceva krema za bebe,lekovi za prvu pomoc,umetnicke slike (koje donosim u etapama vec par godina),omiljene igracke (ovde su dosta jeftinije bebi stvari). Male kucne aparate tipa mikser,fen,pegla mozete da kupite za male pare u na primer Targetu. Strasno je kad se tek dodje,pojma nemas gde,sta,brendovi u prodavnicama ti totalno nepoznati. Ja sam cesto putovala na relaciji USA Srbija i dovlacila svasta,totalno nepotrebne stvari. Ako se neko uputi u San Jose,nek se javi,potrudicu se da pomognem gde i sta ima koliko mogu

bojan1981
17.05.2017, 05:54
Na sve ovo vase dodao bih da obavezno ponesete sa sobom (u avion) hemijsku olovku i pored nje kovertu i ambasade.

boljeVreme
17.05.2017, 07:29
Odakle ste ovo slali, jer izgleda da oni rade od luke do luke? Sto u mom slucaju znaci da bih trebao organizovati prevoz do Ploca, pa dalje.

Nije ni bitno, ima ih dosta, pa cu vidjeti sta da radim. Iskreno, osim nesto slika i sl, i ne pada mi na pamet sta bih mogao poslati.

Ja se upravo selim iz Nigerije, pa saljem i frizider, i zamrzivac, i slike..., ali je drugacije kada firma placa, a sama procedura i nije bas tako jednostavna.

Poenta je da vam nijedna drzava nece dozvoliti da tek tako unosite stvari a da ste oslobodjeni placanja carine i poreza. Ovo je procedura za Bosance, a vjerujem da je i za Srbiju slicno, a sigurno je da i SAD imaju svoje zahtjeve. Slazem se da je apsurd slati elektroniku, sto zbog cijene, sto zbog napona i frekvencije, a na kraju krajeva i carine.

Ja opet nekako mislim da cemo nas 4 moci ponijeti sve u tih 184 kg. Moja logika je da gledam vrijednost po kilogramu tezine. Npr. ponijecu neke kuhinjske stvari (japanske nozeve), jer su dosta skupe, a tezina je 2-3 kg, ili npr. kozne cizme ili jaknu, dok naravno ne bih nosio stvari koje zauzimaju puno prostora, a jeftine su.


Kako ove godine nisam odabran do daljnjeg cu se seliti u Cro. vezano za poreze i carine tu ce mi biti jednostavnije shipovat iz Cro. u USA iz prostog razloga sto USA i EU imaju sporazume o bescarinskim zonama i bla bla bla
naravno uvijek treba popuniti dokumentaciju i na primjer bez teretnog-tovarnog (kako li se vec zove) nista ni ne mozes importovati jer kada vec jednom tamo dodje na carinu i odluce se ne znam po principu slucajnosti da te otvore a ti nemas sve predmete na popisu
budi siguran da ih neces importovati i da ce biti zaplijenjeni na carini sve dok ne obezbjedis KO ZNA STA...

da ne idemo bespotrebno u tu temu jer o tome dalje vec nista ne znam.
Sto se luke tice kod nas je bila u pitanju Rijeka, a tacno je da su Ploce najbliza u 90% slucajeva za ovu vrstu brodskog saobracaja, ali ova firma tada nije radila sa Plocama, da li sada radi nisam siguran.
Kada kucas u pretrazivac mozes provjeriti grad jer ne mora nuzno biti luka moze biti i neki veci grad u blizini u kojem imaju mozda svoj centar ili ako nema centra onda odakle ide neki njihov ili neki od njihovih speditera. pa ti tako stvari prvo tovare na kamion pa sa kamiona na brod.
Uglavnom nije to neki problem zaista je jednostavno jer te ljudi u agenciji upute na sve sto je potrebno od dokumentacije jer je njima u cilju da preuzmes posiljku bez poroblema da im se ne zadrzava kontejner sa stvarima drugih zbog tebe, a i sam kontejner ko kontejner.

A nesto mi sad pada na pamet, zasto ti ne posaljes iz Nigerije direktno za USA na neciju adresu ako imas kod koga. Sto bi se na nasem reklo "O JEDNOM TROSKU" ne mislim pri tome da nasamaris firmu ili nesto slicno vec samo se ne zezas jer je papirologija uzasna i sve to sto vec govoris
(nisam ni znao da za bosnu postoje IKAKVI propisi, a pogotovo ovakvi)

Usput, gdje si pronasao ove instrukcije? Interesuje me i pokusavam da pronadjem sta je za Hrvatsku kada importujem odavde iz BiH svoje licne stvari jer se selim? U konzulatu mi daju jako sture informacije ako i ikakve.
Hajde ako ti nije frka da mi pomognes oko ovoga pokusavam pronaci neke instrukcije na internetu, ali ili ne znam potraziti ispravno ili ne znam ni ja
ne uspjeva mi uglavnom.

I da, imaj na umu da za IZVOZ ali i UVOZ slika moras dobiti posebne dozvole iz MIP-a (min. inostranih(ili ti ga vanjskih) poslova) :)
To zvuci zeznuto ali u biti nije uopste, samo malo duze traje...
Podnesu se zahtjevi i oni izdaju posebnu dozvolu kojom se potvrdzuje koje autor i razliciti dodatni detalji o samom umjetnickom djelu, a onda i to da si ti vlasnik i kao da se njome legalno moze prometovati jer ne ide u komercijalne svrhe nego usljed selidbe ili tako nesto. Traje proceduralno dok se izda jer je kao i sve kod nas uzasno sporo, ali nije nikakav bauk da znas.

LJ75
17.05.2017, 15:36
Kako ove godine nisam odabran do daljnjeg cu se seliti u Cro. vezano za poreze i carine tu ce mi biti jednostavnije shipovat iz Cro. u USA iz prostog razloga sto USA i EU imaju sporazume o bescarinskim zonama i bla bla bla
naravno uvijek treba popuniti dokumentaciju i na primjer bez teretnog-tovarnog (kako li se vec zove) nista ni ne mozes importovati jer kada vec jednom tamo dodje na carinu i odluce se ne znam po principu slucajnosti da te otvore a ti nemas sve predmete na popisu
budi siguran da ih neces importovati i da ce biti zaplijenjeni na carini sve dok ne obezbjedis KO ZNA STA...

da ne idemo bespotrebno u tu temu jer o tome dalje vec nista ne znam.
Sto se luke tice kod nas je bila u pitanju Rijeka, a tacno je da su Ploce najbliza u 90% slucajeva za ovu vrstu brodskog saobracaja, ali ova firma tada nije radila sa Plocama, da li sada radi nisam siguran.
Kada kucas u pretrazivac mozes provjeriti grad jer ne mora nuzno biti luka moze biti i neki veci grad u blizini u kojem imaju mozda svoj centar ili ako nema centra onda odakle ide neki njihov ili neki od njihovih speditera. pa ti tako stvari prvo tovare na kamion pa sa kamiona na brod.
Uglavnom nije to neki problem zaista je jednostavno jer te ljudi u agenciji upute na sve sto je potrebno od dokumentacije jer je njima u cilju da preuzmes posiljku bez poroblema da im se ne zadrzava kontejner sa stvarima drugih zbog tebe, a i sam kontejner ko kontejner.

A nesto mi sad pada na pamet, zasto ti ne posaljes iz Nigerije direktno za USA na neciju adresu ako imas kod koga. Sto bi se na nasem reklo "O JEDNOM TROSKU" ne mislim pri tome da nasamaris firmu ili nesto slicno vec samo se ne zezas jer je papirologija uzasna i sve to sto vec govoris
(nisam ni znao da za bosnu postoje IKAKVI propisi, a pogotovo ovakvi)

Usput, gdje si pronasao ove instrukcije? Interesuje me i pokusavam da pronadjem sta je za Hrvatsku kada importujem odavde iz BiH svoje licne stvari jer se selim? U konzulatu mi daju jako sture informacije ako i ikakve.
Hajde ako ti nije frka da mi pomognes oko ovoga pokusavam pronaci neke instrukcije na internetu, ali ili ne znam potraziti ispravno ili ne znam ni ja
ne uspjeva mi uglavnom.

I da, imaj na umu da za IZVOZ ali i UVOZ slika moras dobiti posebne dozvole iz MIP-a (min. inostranih(ili ti ga vanjskih) poslova) :)
To zvuci zeznuto ali u biti nije uopste, samo malo duze traje...
Podnesu se zahtjevi i oni izdaju posebnu dozvolu kojom se potvrdzuje koje autor i razliciti dodatni detalji o samom umjetnickom djelu, a onda i to da si ti vlasnik i kao da se njome legalno moze prometovati jer ne ide u komercijalne svrhe nego usljed selidbe ili tako nesto. Traje proceduralno dok se izda jer je kao i sve kod nas uzasno sporo, ali nije nikakav bauk da znas.

Pozdrav,

Mi smo koristili AES Cargo odnosno Move One (ista je firma), pa probaj sa njima. U prilogu je link sa lokacijama, pa odaberi tu koja ti treba (nije mi jasno da li si u Bosni, Srbiji ili Hrvatskoj).

https://www.moveoneinc.com/our-offices/

Ja sam u Nigeriji na privremenom radu, a stvari su mi u Bosni, tako da nemam odavdje šta da šaljem.

Tražio sam ponude od par agencija za 20' kontejner, ali mi se još uvijek nisu javili cijenu. U 20' može stati recimo trosjed-dvosjed, fotelje, stolice i sto, i dosta drugih stvari. E sad, ako slanje košta npr. 3000 USD, pitanje je da li se isplati slati, ili je bolje kupiti stvari tamo.

vuxanne
23.07.2017, 04:44
Nas dvoje - 4 kofera, dva su bila knjige (strucne) a dva odeca. Sve ostalo se nabavilo u Walmartu i na Garage Sales -ima

Sookie
23.07.2017, 20:43
Ja, sama, 2 dubke puna kofera. Uglavnom odjeća i cipele.

A Walmart je zakon. Sve što može zatrebati tu ćeš i kupiti.
Solidan set šerpi i alatki za kuhaje, 32 dijela...39$
Sve imaju...od lijekova pa do namještaja. :==D:

Gandy77
24.07.2017, 12:17
Nisam izvucen ni ovaj put, ali me zanima ako me ikada izvuku kakva je procedura oko lekova? Koliko moze da se ponese sa sobom? Jer imam jedne koje pijem vec godinama svaki dan. Hvala

Svenson
02.08.2017, 22:24
Na sve ovo vase dodao bih da obavezno ponesete sa sobom (u avion) hemijsku olovku i pored nje kovertu i ambasade.

Pridružio bih se ovo savetu.
Sve ostalo možete da kupite u USA, jeftinije i kvalitetnije. :grin:

LJ75
03.08.2017, 11:54
Neko naše iskustvo, nakon jako puno selidbi i putovanja, je da ponesete sve što možete.

Mi putujemo Turkish-om, a i oni, kao većina aviokompanija, dozvoljavaju 2x23kg u kargo, + 1x8 kg check-in prtljag.

U svakom slučaju će vam trebati vaga, a gledajte i da vam same torbe ne budu preteške.

1. Odredite šta će ići u ručni prtljag. Ovo bi obično bili svi dokumenti, i elektronika (ulazni dokuenti, pasoši, laptop, PS4, diplome, vakcine, itd...u našem slučaju). Višak kilograma ispunite skupljim stvarima, npr. naočalama, čizmama, kožnom jaknom i sl. Tekućine do 100ml stavite u vrećice, a pazite da nemate neke makaze ili čakiju, jer će vam je uzeti.

2. Sve stvari koje planirate nositi podijelite na prioritete: 1, 2 i 3. Naravno, 1. prioritet obavezno nosite, a ovaj treći, teko ako ostane mjesta. Moje pravilo je da se rukovodim cijenom po kg težine. Npr. cipele ne zauzimaju puno prostora, a skuplje su od jakne koja zauzima puno više prostora. Opet, stvari za koje ste emotivno vezani će biti izuzetak.

Imate pravo na 1L alkohola po osobi, a za hranu provjerite, da vam je ne bi oduzimali. Sirevi su OK (osim 'tečnih', kao npr. bosanski mladi sir), dok sa suhim mesom svih vrsta treba biti oprezan. I sušeno voće je generalno OK.

Ako nosite neke elektronske uređaje, provjerite voltažu (USA 110V, naša regija je 220-240V), ali dosta novijih uređaja (npr, trimeri, depilatori, itd) rade na obije.

Stoji da nr odjeća ili posuđe nije pretjerano skupo ni u USA, ali svaki dolar je bitan, i ako imate očuvanu stvar, nema razloga da bespotrebno kupujete novu.

Svenson
27.09.2017, 21:00
Gledao sam Turkish Airline. Oni imaju i najbolje cene letova. Malo se leti unazad(do Istambula), ali ne smeta. :;D:

Jedva čekam ovo:
Šalterski radnik/ca na aerodromu: Je li to povratna karta?
Ja: Ne, samo u jednom smeru :belj:

Makica@
27.09.2017, 22:34
Neko naše iskustvo, nakon jako puno selidbi i putovanja, je da ponesete sve što možete.

Mi putujemo Turkish-om, a i oni, kao većina aviokompanija, dozvoljavaju 2x23kg u kargo, + 1x8 kg check-in prtljag.

U svakom slučaju će vam trebati vaga, a gledajte i da vam same torbe ne budu preteške.

1. Odredite šta će ići u ručni prtljag. Ovo bi obično bili svi dokumenti, i elektronika (ulazni dokuenti, pasoši, laptop, PS4, diplome, vakcine, itd...u našem slučaju). Višak kilograma ispunite skupljim stvarima, npr. naočalama, čizmama, kožnom jaknom i sl. Tekućine do 100ml stavite u vrećice, a pazite da nemate neke makaze ili čakiju, jer će vam je uzeti.

2. Sve stvari koje planirate nositi podijelite na prioritete: 1, 2 i 3. Naravno, 1. prioritet obavezno nosite, a ovaj treći, teko ako ostane mjesta. Moje pravilo je da se rukovodim cijenom po kg težine. Npr. cipele ne zauzimaju puno prostora, a skuplje su od jakne koja zauzima puno više prostora. Opet, stvari za koje ste emotivno vezani će biti izuzetak.

Imate pravo na 1L alkohola po osobi, a za hranu provjerite, da vam je ne bi oduzimali. Sirevi su OK (osim 'tečnih', kao npr. bosanski mladi sir), dok sa suhim mesom svih vrsta treba biti oprezan. I sušeno voće je generalno OK.

Ako nosite neke elektronske uređaje, provjerite voltažu (USA 110V, naša regija je 220-240V), ali dosta novijih uređaja (npr, trimeri, depilatori, itd) rade na obije.

Stoji da nr odjeća ili posuđe nije pretjerano skupo ni u USA, ali svaki dolar je bitan, i ako imate očuvanu stvar, nema razloga da bespotrebno kupujete novu.


Pozdrav i Hvala na Informacijama :) Nadam se da cemo i mi kad prodjemo Ambasadu i Konacno dobijemo vize putovati Turkishom,ako se nesto u medjuvremenu ne promeni ;) Znaci,dozvoljen je Lap top u rucnom prtljagu? To me je najvise zanimalo,ostalo bi popakovali nekako :) Cula sam da je jako povoljan posto dozvoljavaju 2x23kg po koferu pa nam je odlicna solucija :) Hvala vam jos jednom na odgovoru :1072::1072::1072::1072:

slucajni_prolaznik
29.09.2017, 02:46
Pozdrav i Hvala na Informacijama :) Nadam se da cemo i mi kad prodjemo Ambasadu i Konacno dobijemo vize putovati Turkishom,ako se nesto u medjuvremenu ne promeni ;) Znaci,dozvoljen je Lap top u rucnom prtljagu? To me je najvise zanimalo,ostalo bi popakovali nekako :) Cula sam da je jako povoljan posto dozvoljavaju 2x23kg po koferu pa nam je odlicna solucija :) Hvala vam jos jednom na odgovoru :1072::1072::1072::1072:

Ovo je i mene sokiralo, ali generalno, skoro sve sto ima punjivu bateriju (preko odredjene snage) NE SME da ide u predati prtljag. Dakle laptop, navigacije, Kindle-ove, mobilne telefone i sl. drzite kod sebe. Takodje u predati prtljag ne smu da idu razni dezodoransi i sl. Potrazite kod svoje avio-kompanije nesto ovog tipa http://www.lufthansa.com/mediapool/pdf/52/media_610545652.pdf pa budite sigurni.

Makica@
29.09.2017, 23:55
Ovo je i mene sokiralo, ali generalno, skoro sve sto ima punjivu bateriju (preko odredjene snage) NE SME da ide u predati prtljag. Dakle laptop, navigacije, Kindle-ove, mobilne telefone i sl. drzite kod sebe. Takodje u predati prtljag ne smu da idu razni dezodoransi i sl. Potrazite kod svoje avio-kompanije nesto ovog tipa http://www.lufthansa.com/mediapool/pdf/52/media_610545652.pdf pa budite sigurni.

'If the device is operated with a lithium battery,
the requirements and restrictions for this type
of battery must be adhered to.
Checked baggage: yes
Carry-on baggage: yes
Approval of carrier required: no'

Znaci lufthansa dozvoljava ovo :) Lap-topovi,mobilni telefoni itd. su na litijumskim baterijama. To moze da se unese u rucni prtljag kako sam raumela ovde :suure:
Hvala vam :) :1072:

slucajni_prolaznik
30.09.2017, 08:51
'If the device is operated with a lithium battery,
the requirements and restrictions for this type
of battery must be adhered to.
Checked baggage: yes
Carry-on baggage: yes
Approval of carrier required: no'

Znaci lufthansa dozvoljava ovo :) Lap-topovi,mobilni telefoni itd. su na litijumskim baterijama. To moze da se unese u rucni prtljag kako sam raumela ovde :suure:
Hvala vam :) :1072:

I bolje da ne ide u prtljag koji se 'malo razbaca'. Koliko shvatam, sve sto moze da se zapali, ili izazove neku nekontrolisanu hemijsku reakciju, ne bi trebalo da ide u predati prtljag.

bojan1981
18.10.2017, 07:07
Pozdrav i Hvala na Informacijama :) Nadam se da cemo i mi kad prodjemo Ambasadu i Konacno dobijemo vize putovati Turkishom,ako se nesto u medjuvremenu ne promeni ;) Znaci,dozvoljen je Lap top u rucnom prtljagu? To me je najvise zanimalo,ostalo bi popakovali nekako :) Cula sam da je jako povoljan posto dozvoljavaju 2x23kg po koferu pa nam je odlicna solucija :) Hvala vam jos jednom na odgovoru :1072::1072::1072::1072:
Od rucnog prtljaga sam imao samo ranac i nista vise. Na svakoj konteoli su me oitali da li nosim lap top jer ako nosim imao bih da popunjavam neke formulare...
Dakle savet je da ga.ne nosite uz sebe jer ce vas samo usporiti i zadati glavobolje. Ionako u vecini slucaja vam ne treba, tu vam je tel za najneophodnije stvari. Rwalno koliko vam baterija moze dezati na tel? Sa deuge strane ako vam treba zabava imate isprwd sebe displej sa pregrst multimedije i igrica.
Iz moje perapektive lap top vam je nepitreban i moze vam stvoriti samo glavobolju.
Btw: Ja sam neko ko je non stop uz komp, sto na poslu, sto kuci i pored svega nisam ga nosio...

Makica@
18.10.2017, 14:50
Od rucnog prtljaga sam imao samo ranac i nista vise. Na svakoj konteoli su me oitali da li nosim lap top jer ako nosim imao bih da popunjavam neke formulare...
Dakle savet je da ga.ne nosite uz sebe jer ce vas samo usporiti i zadati glavobolje. Ionako u vecini slucaja vam ne treba, tu vam je tel za najneophodnije stvari. Rwalno koliko vam baterija moze dezati na tel? Sa deuge strane ako vam treba zabava imate isprwd sebe displej sa pregrst multimedije i igrica.
Iz moje perapektive lap top vam je nepitreban i moze vam stvoriti samo glavobolju.
Btw: Ja sam neko ko je non stop uz komp, sto na poslu, sto kuci i pored svega nisam ga nosio...

Hvala vam puno na odgovoru :) Znaci da ce ipak ici u prtljag. Baterija moze da izdrzi i 2 dana ako se ne koristi konstantno na mobilnom. I ja sam isto,takodje lap top koristim u vecini slucajeva samo zbog posla. Ali ce ipak ici u prtljag,da bi bila sigurnija :) Veliko vam Hvala na odgovoru,i Veliki Pozdrav :1072:

Ggaga
05.12.2017, 13:45
Premestam poruku sa druge teme a odnosi se na ovu temu:

Evo i ja sam nasla van foruma jedno interesanto iskustvo sa selidbom stvari doduse u obrnutom smeru ali moze da bude interesanto jer su vecina saveta opsti i veoma korisni, a daje jednu opstu sliku sta neko moze da ocekuje ukoliko se upusti u tu avanturu.

https://docs.google.com/document/pub...hRbFviRTTFgosA

Slovenman
05.12.2017, 15:15
Samo da ti kažem da si pogrešno paste-ovala link, odnosno link nije iskopiran ceo, već samo deo, te se ne može otvoriti.

Pozdrav!

Ggaga
06.12.2017, 10:18
Ajde da probam opet, mada deluje isto samo sto sam ovaj put isla na opciju desni klik copy link a ne prost copy paste

https://docs.google.com/document/pub?id=1lHZ1MiKpDyPRu4xycOSt_iEd2wccMhRbFviRTTFgos A