Hajd i ja da se nadovezem malo.
Ja imam CDL i polagao sam upravo u gore navedenoj skoli.
Koliko je jednostavno poloziti za kola toliko je zeznuto poloziti za kamion.
Test za kamion sastoji se iz tri dela u svakom ima po 20-25 pitanja.
Generale knowelge 25 pitanja mozes da imas negativnih 5 odgovora.
Air brake 20 pitanja mozes da imas negativnih 4.
Combination vehcle negativnih smes da imass samo 4 a pitanja imas isto 25.
Nakon polozenog teoretskog dela dobijes permit, dozvolu da mozes da upravljas kamionom samo 4 sata i to sa nekim ko je stariji vozac.
posle toga polazes prakticni deo koji se sastoji od pre trip inspection koji je uzgred budi receno najtezi seo jer se svi delovi polazu na Engleskom i prica se o kamionu na Engleskom.
Posle toga imas skills na poligonu koji isto nije lak i na kraju gradsku voznju kad to sve polozis onda si spreman da vozis samostalno.
Dalje ovde je dozvoljeno da vozis dve pa i tri prikolice zakacene to da bi imao u dozvoli to se dodatno polaze ne kosta puno i zove se Endorsment double triple.Opasne materije su posebnne i za njih treba check finger koji kosta 100$ i ceka se 3 nedelje i provera background, inacxe nema restrikcija kad sta mozes da vozis mislim tipa treba da imas ovoliko ili onoliko dozvolu za kola da bi mogao da vozis kamion .
Naravno zbog velikih malverzacija sa CDL od 2005 ukinuto polaganje sa prevodiocem i sve se mora poloziti na Engleskom.
Dalje voznje posebna prica, kamioni su ovde dugacki od 20-25 metara tj nemaju ogranicenja u duzini kao u Evropi motor je napred jer smatraju da je kamion sigurniji i udobniji ako je motor ispred kamiona.
U Evropi je lucaj obrnut jer u Evropi su kamioni ograniceni duzinom pa zbog toga vozac sedi na motoru.
Tahografi ne postoje postoje neke knjige low book koje vodis rucno i na njima se kradu i pomeraju sati.Dozvoljeno je zakonski da vozis 11 sati + 3 sata utovar i istovar ukupno 14 sati.Citaj ovo niko ne postuje.
Naravno za policiju m,oras da prikazes tacnu voznju unazad 15 dana tj da imas sve listove.Sad da ti kazem da bi odvezao sam kamion od Chicaga do LA treba ti tri dana i dve knige da vodis.
Cene rada nisu kao sto je gore nevedeno, najvise sto ce da te plate je 0.35 centi po milji sa solo vozaca ili tim da podeli to.
Pare su nekada bile u tome i sad ima novaca u tome ali ni priblizno kao pre.
Svi te teraju da vozis 16 sati i duze a kad te policija uhvati i kad padnes na low booku onda poljubis svoju cdl dozvolu i kazes pa, pa.
Ti si suspendovan i gubis svoju dozvolu zato se stalno vrte ljudi ovde , jer pre ili kasnije svi padnu na necem.
Akop ne vozis kako te dispecuju tj da vozis po 16 sati onda te kompanija otpusti i tako da je to zatvoreni krug.
Iskreno taj posao se isplati samo ako vozis svoj kamion , da zaboravih da ti napomenem da su prikolice ovde oko 16 metara dugacke a ostatak je kamion.
Mnogo zajeban posao koji ima dosta skrivenih troskova koje ne vidis, bruto cekovi na koje moras da uradis taksu, citaj 15% moras da das drzavi od zaradjenog, 200$ osiguranje koje ti uzima kompanija svaki mesec od ceka, jelo minimalno 500$ mesecno,nikad nisi kuci mislim 4 dana si u toku meseca kuci , tako da plata od 4000$ se svede na 3000$ otprilike.
Ako vozis u timu onda je dobro ali svi izbegavaju da uzmu timove jer za timove treba da se nadje stalno posao a to je jako tesko sada sa ovom ekonomijom.
Nadam se da sad imas malo bolju sliku o kamionu tj kako je to ovde.
|