Ja vam predlazem da otvorite novu temu: "Skolovanje u Srbiji" pa mozete da elaborirate kakav je to sistem skolovanja u Srbiji. A imamo temu "
Obrazovni sistem u SAD" pa nastavite tu diskusiju o istome
Da li ste je zato napustili? Zato sto vam je taj skolski sistem bio predobar?
Ili ste se ovde obreli iz drugih razloga?
Veoma je tipicno za jednu od faza
kulturnog shoka da vam sve tamo izgleda bolje nego ovde (
imamo i tu temu).
Deca sa kojima roditelji vezbaju gradivo kuci su uvek ispred svojih vrsnjaka ma gde se ta deca nalazila. Za kvalifikovanje za prelaz u "gifted" polazu testove koji obicno imaju vise razlicitih tipova mera, obicno su i neverbalni. Npr. NNAT koji ima cetiri mere:
- Pattern Completion
- Reasoning by Analogy
- Serial Reasoning
- Spatial Visualization
Nema veze sa poznavanjem Engleskog jezika. Niti sa pripremama vezanim za to sta se od gradiva prelazi u skoli. Ovakva merenja se cak nekad koriste za prijemne ispite za fakultet - npr. dosta testova prostorne inteligencije je razvijeno za filtriranje studenata koji idu na poslediplomske studije. Ovde nadaren student nije jednak djaku Vukovcu kod nas. Neko ko ima sve petice u skoli obicno ulozi trud vezan za ucenje, vezbanje i dodatni rad. Ne mora da znaci da je nadaren, moze da bude apsolutno prosecan. I obrnuto. Neko ko je nadaren, izuzetno nadaren, mozda i nije najbolji student, mozda i ne zavrsi skolu. Neka istrazivanja pokazuju da deca ekstremno velike inteligencije nekad imaju probleme u skoli, jer im fali malo socijalnih vestina kad imaju interakcije sa vrsnjacima, a i cesto budu nezainteresovani ako misle da nesto vec znaju tako da moze da im bude problem motivacija a i slaganje sa profesorima.
Moje misljenje je, nek su deca ziva i zdrava. I jedno i drugo je ok. Ipak sto se tice fakulteta je najvaznija srednja skola i to da li su IZABRALI da slusaju malo teze predmete i one koje su blize univerzitetskom nivou (kao i kod nas - nije svako isao u gimnaziju a ni u elektrotehniku).